یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

توکیو: در حالی که نگرانی از ابتلا به آنفلوانزای خوکی یک بحران بین‌المللی ایجاد کرده است

دانشمندان در صدد هستند تا لباس‌هایی اختراع کنند که خود به خود با این ویروس مقابله کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشمندان این اواخر موفق به تولید کت و شلوار‌هایی شده‌اند که مواد به کار رفته در پارچه آنها از ورود ویروس آنفلوانزای خوکی به بدن جلوگیری به عمل می‌آورد.

به گفته محققان، در تولید این پارچه‌ها از ماده‌ای استفاده شده که در خمیردندان هم وجود دارد و ویروس‌ها را از بین می‌برد. گفتنی است، قیمت این کت و شلوار‌ها در حدود 600 دلار است و تنوع رنگی هم در مورد آنها وجود دارد. با وجود این، هزینه تزریق واکسن در مقایسه با خرید این لباس‌ها کمتر است.

دروغگو‌ها بی‌هنرند

واشنگتن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که افراد دروغگو، نقاش‌های بسیار بدی هستند. به بیان بهتر زمانی که افراد دروغگو مانند سارقان در مورد محلی که در آن حضور داشته‌اند اظهارنظر می‌کنند، باید از آنها خواست تا تصویری از آن مکان را روی کاغذ بکشند.

این در حالی است که به طور حتم افراد دروغگو قادر نخواهند بود جزئیات محل مورد نظر را نقاشی کنند و حتی برخی از قسمت‌های اساسی را هم حذف می‌کنند. پلیس می‌گوید معمولا برخی از سارقان برای اینکه ثابت کنند در زمان سرقت در آن محل حضور نداشته‌اند، نشانی مکان دیگری را می‌دهند که شاید فقط تعریف آن را از دوستان‌شان شنیده باشند.

این در حالی است که به‌سادگی می‌توان از آنها خواست این محل را نقاشی کنند و در این صورت دروغ آنها آشکار می‌شود. گفتنی است، مراحل آزمایشی این طرح تا کنون با موفقیت انجام شده و احتمالا در مراکز پلیس به اجرا در خواهد آمد.

پیک‌نیک 6 هزار نفری

سیدنی: بیش از 6 هزار نفر از اهالی یکی از شهرهای استرالیا برای شرکت در پیک‌نیک صبحگاهی راهی پل بندری شدند. این پل در بندر قرار دارد و برای نخستین بار ورود خودرو‌ها به این پل ممنوع شد تا مردم بتوانند در این مکان زیبا صبحانه صرف کنند.

گفتنی است، سطح این پل هم توسط مسئولان با چمن مصنوعی پوشیده شد تا مردم بتوانند به راحتی روی آن وسایل پیک‌نیکشان را پهن کنند. این در حالی است که روزانه 100 هزار خودرو از روی این پل عبور می‌کنند و ممنوعیت 2 ساعته ورود خودرو‌ها به آن ترافیک سنگینی ایجاد کرد.

با این حال رسانه‌ها از این اقدام بسیار استقبال کرده‌اند. به گفته آنها اقداماتی از این دست روحیه مردم را شاد‌تر می‌کند. هرچند شرکت‌کنندگان در این جشنواره صبحگاهی، باید برای خودشان صبحانه می‌آوردند اما این امکان هم وجود داشت که نمونه صبحانه‌های رستوران‌های معروف که در این جشنواره عرضه می‌شد را امتحان کنند.

نوزاد خوش‌شانس

کوالالامپور: در حالی که این روز‌ها هزینه سفر‌های هوایی حسابی بالاست و برخی افراد از پس پرداخت آن برنمی‌آیند، نوزادی که در یک هواپیمای در حال پرواز متولد شده بود با دریافت یک هدیه فراموش‌نشدنی از سوی شرکت هواپیمایی می‌تواند از این پس مجانی به سفر  برود.

بنا بر گزارش رسانه‌ها این نوزاد پسر می‌تواند تا آخر عمرش همه مسافرت‌هایش را با هواپیما‌های این شرکت انجام دهد و هیچ هزینه‌ای هم پرداخت نکند. مادر 31 ساله این نوزاد در حالی که 7 ماه از حاملگی‌اش می‌گذشت سوار هواپیما شد اما در جریان پرواز دچار درد زایمان شد و به کمک پزشکانی که در بین مسافران بودند، وضع حمل کرد.

پس از فرود این هواپیما مادر جوان به همراه نوزاد تازه متولد شده‌اش به بیمارستان انتقال یافتند تا تحت مراقبت‌های بیشتر قرار گیرند و در همین بین خبر این هدیه جالب به گوش آنها رسید.

کد خبر 93678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز